sobota, 3 września 2011

Sałatka z curry.

Witam,
Dziś chcę się podzielić przepisem na sałatkę na zimę. Sałatka wychodzi łagodna, aromatyczna, szybko znika i z reguły do zimy mało co zostaje :)
Składniki:
-  4 kg ogórków gruntowych,
- 1 kg marchwi,
- 1 kg cebuli,
- główka czosnku,
- 1 kg papryki,
- kapusta pekińska,
- 3 łyżki soli,
- 1 szklanka oleju,
- 1 szklanka octu,
- 1 szklanka cukru,

- 1 łyżka curry.

Wykonanie:
Ogórki
, marchewkę i paprykę kroimy w plasterki, cebulę ścieramy na tarce, kapustę kroimy. Czosnek przeciskamy przez praskę. Ja się przyznam, że zależało mi na czasie i wszystko przepuściłam przez maszynkę, która pokroiła mi większość na talarki, cebulę na wiórka. Nie wyszło jakoś równiutko, ale za to kolorowo. Następnie wszystko mieszamy w dużej misce, posypujemy solą i przyprawiamy curry, odstawiamy na co najmniej godzinę. Ja wtedy przygotowałam sobie słoiki. Gdy warzywa puszczą sok dodajemy cukier, ocet i olej, mieszamy, układamy luźno do słoików, tak by zostało trochę wolnego miejsca pod pokrywką. Pasteryzujemy litrowe słoiki około 15 minut, mniejsze około 12 minut. Chyba że pasteryzujemy w piekarniku, to w temperaturze 150 stopni około 40 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz