czwartek, 23 stycznia 2014

Zupa na ból brzucha.

Witam :)
Wirusy szaleją, więc byłam zmuszona sporządzić zupkę dietetyczną i zatrzymującą :) Wobec tego duża ilość gotowanej marchewki, dynia i kasza jaglana. Aby zapobiec marudzeniu, że delikatna proponuję wrzucić kawałek wędzonej kiełbaski. Ja dodatkowo zrobiłam grzanki czosnkowe. Na zdrowie :)


  Składniki:
- 1 łyżka masła,
- 2 łyżki kaszy jaglanej (sparzonej wrzątkiem, by straciła goryczkę - wygodnie na sitku) ,
- 3 średnie marchewki (ok. 200g),
- ok. 150 g. dyni (dałam mrożoną),
- 1 pietruszka,
- 2 ziemniaki,
- sól, pieprz, czosnek granulowany do smaku,
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego.

Wykonanie:
Do garnka z wodą wrzucam umyte, pokrojone warzywa. Doprawiam masłem, przyprawami. Gotuje się około 15 minut. Po ugotowaniu warzywa rozgniatam widelcem, bądź miksuję blenderem. Na koniec dodaję koncentrat pomidorowy, zagotowuję. Z pokrojonej w kostkę, czerstwej bułki robię grzanki na patelni, posypuję suszonym czosnkiem.
W wersji dla wymagających, dorzucam pod koniec gotowania wędzoną kiełbaskę. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz