wtorek, 21 stycznia 2014

Jak zrobić kaczkę?

Witam :)
Jak zrobić kaczkę? Kupiłam i zabierałam się do niej cały dzień. Kaczka świeża, zafoliowana i całe szczęście na opakowaniu przepis :) Jest dobrze, pomyślałam... i jak to u mnie, robię ze składników, które mam pod ręką. Na opakowaniu przepis na: Kaczkę pieczoną nadziewaną kurkami i kaszą gryczaną. A u mnie zgadza się jedynie kaczka i kasza gryczana :) 
Wyszła mięciutka, soczysta i pachnąca jednocześnie majerankiem, jabłkami. I ta kasza z grzybami.... fajne połączenie, chociaż do końca nie wiedziałam czy będzie udane. Zapraszam. 


  Składniki:
- 1 świeża kaczka około 2 kg,
- 2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej,
- 2 jabłka,
- pół kilo podgrzybków ( u mnie mrożone),
- 1 cebula,
- 7 suszonych śliwek, 3 suszone morele (tyle miałam :) ),
- pół kieliszka wytrawnego wina,
- 1 szklanka cydru ( może być sok jabłkowy),
- sól, pieprz, 2 łyżki suszonego majeranku, łyżka suszonego czosnku.

Wykonanie:
Najpierw zrobiłam farsz, tj. ugotowaną kaszę zmieszałam z jabłkami, podsmażonymi z cebulą podgrzybkami i namoczonymi w czerwonym winie śliwkami. Kaczkę opłukałam, posoliłam, posypałam czosnkiem, pieprzem, majerankiem. Nadziałam farszem, zaszyłam białą nitką otworki, żeby kasza nie uciekła ( z braku wykałaczek ), podlałam szklanką cydru i do pieca na 1,5 - 2 godziny. 
Cydr - dlatego, że robiłam i miałam pod ręką, więc wyszło na bogato :)

PS. Niestety list do Mikołaja nie dotarł, więc jakość zdjęć - niestety mało oddająca rzeczywistość, z kamerki internetowej :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz