poniedziałek, 16 grudnia 2013

Świąteczny pstrąg łososiowy.

Witam :)

Proponuję pstrąga łososiowego w aromatycznym warzywnym sosie śmietanowo-mlecznym. Dawno, dawno temu jadłam coś takiego w małej knajpce w Warszawie, tylko ryba była inna, bo sandacz. Oczywiście jest to moja wariacja na temat, a czemu by nie na Święta? Trzeba ocenić :)


Składniki:
- 2 filety pstrąga łososiowego ( ok. 400 g),
- warzywa (włoszczyzna: 2 średnie marchewki, 2 średnie pietruszki, 1 mały seler, 1 mały por),
- 2 łyżki posiekanego kopru ( u mnie mrożony),
- 100 ml śmietany 18 %,
- 100 ml mleka skondensowanego, pasteryzowanego, niesłodzonego,
- przyprawy: sól, pieprz cytrynowy (czarny), szczypta curry, suszony czosnek.

Wykonanie:
Filety umyłam i przyprawiłam, następnie podsmażyłam z obu stron na rumiano. Warzywa starłam na tarce o grubych oczkach, pora pokroiłam, wrzuciłam do garnka o grubym dnie i podsmażyłam. Do warzyw dodałam śmietanę, mleko i rybę. Wszystko poddusiłam na małym ogniu około 15 - 20 minut. Można i mniej, jak ktoś lubi chrupiące warzywa. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz