niedziela, 27 kwietnia 2014

Barszcz zielony.

Witam :)
Barszcz biały ? Nic podobnego - zielony :) Powstała z połączenia młodych liści szczawiu i boćwiny (buraka liściowego). O buraku liściowym już pisałam tu klik. Teraz kiedy mamy młode w ogródku warto korzystać z bomby witaminowej. Kolor niestety na zdjęciu jest inny, o wiele bardziej zielony, soczyście zielony, zdjęcia niestety (wciąż z kamerki, nie oddają rzeczywistości :(  szkoda).   


Składniki:
- 1kg. białej, surowej kiełbasy,
- około 200 g szczawiu, boćwiny,
- po 3 marchewki, pietruszki, kawałek selera, gałązka kopru,ząbek czosnku,
- 1/2 kg ziemniaków,
- sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, tymianek,
- jogurt grecki.

Wykonanie:
Białą kiełbasę, warzywa, przyprawy zagotowałam na wolnym ogniu. Oddzielnie zblanszowałam (wrzuciłam do wrzątku na około 3 minuty, z dodatkiem kilku kropli cytryny) liście szpinaku i buraka. Następnie zmiksowałam razem z ugotowaną pietruszką i selerem. Zieloną masę dodałam do garnka z kiełbasą i jeszcze raz zagotowałam. Kiełbasę zawsze kroję w plasterki i dekoruję kleksem jogurtu. Połączenie świetne, zachęcam, mnie smakowało z domowym, razowym chlebem.   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz